SAFARI

Den här resan rymmer så mycket och det finns så många möjligheter att utforska andra delar av Tanzania än bara städer och människor. Förra veckan var jag ute på en fyra dagar lång safari. Det var en av de absolut bästa upplevelserna i hela mitt liv! Jag kan inte riktigt sortera ut dagarna och i vilken ordning saker och ting egentligen hände, det är bara en enda stor klump av välbehag i mitt bröst när jag tänker tillbaka på det. Jag har aldrig känt mig så fri och bekymmerslös.

 

Egentligen skulle det räcka för mig att fara fram genom savannerna med vinden i håret och solen i ögonen. Naturen är så fantastisk! Att vi dessutom fick se en massa balla djur var nästan som en bonus.

 

Vi var fem stycken från mitt hostel som for och vi skulle sedan plocka upp en sjätte på vägen. Vi blev ett fint gäng, en riktig lyckoträff. Chauffören/guiden Sam och kocken Omari var  båda grymma! Sam kunde se djur med blotta ögat som jag inte ens kunnat se i en kikare om jag hållit utkik. Han sökte och körde! Och Omari trollade fram underbara middagar mitt ute i bushen, hur fasen det gick till förstår jag inte…

 

Vi besökte tre nationalparker varav en är en krater. Vi började i Lake Manyara Nationalpark, sedan två dagar i Serengeti Nationalpark och sista dagen njöt vi vår frukost intill en sjö full av flodhästar i kratern Ngorongoro Crater. Dagen fortsatte i kratern som måste vara en av jordens vackraste platser. Så oförstört och rofyllt.  

 

Jag känner så mycket och jag kan inte riktigt få ner det i ord, hur överdramatiskt det än låter. Jag försöker med lite bilder istället. Det blir nog bättre så. Bilderna är mina egna och Elins. www.elineskilsson.com 

Hemskt glad är jag i alla fall!




VÄLKOMMEN!





KNUGEN!







APOR HAR DET SKÖNT!







SOLUPPGÅNG I SERENGETI



VI DELADE CAMP MED EN ELEFANT VID NGORONGORO. HÄR BAKOM LADIESROOM!



HEMMA






NOSHÖRNING!









KISSEPAUS IN THE MIDDLE OF NOWHERE



DET ÄR ETT LEJON IVÄGEN..



UPP FRÅN KRATER!



JAG OCH SAM VID LAKE MANYARA



VRÅLÅKET!



PACKA



GLADA GÄNGET!



Kommentarer
Postat av: Fotograf Matilda

SHIT! såg ni en gepard på så nära håll? helt galet läcker bild på den och gnuerna!!

2011-04-15 @ 14:39:53
URL: http://fotografmatilda.nu
Postat av: Sarah

Ja, fast det är en leopard! FETT! Det är inte jag som tagit dom bilderna utan min vän Elin. Hon är duktig!

2011-04-16 @ 15:23:49
URL: http://sarahingeborg.blogg.se/
Postat av: Stina

Shit vad maktigt Sarah!!!! Jag ryser nar jag ser de haftiga bilderna.



Kram!

2011-04-17 @ 07:54:15
URL: http://www.radioaktivadolly.blogspot.com
Postat av: Eva Mohsen

Vilka fantastiska bilder du visar. Förstår att allt känns overkligt på ett underbart sätt. Du har min stora beundran med det här projektet som du dragit igång för barnen.

Hoppas att pengarna rullar in!



Kram!

2011-04-17 @ 14:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0