Marangu

Dagarna här flyger förbi. Idag är det en vecka sedan jag for från Sverige, och imorgon är det en vecka sedan jag kom hit, men det känns fortfarande nytt och overkligt att jag befinner mig här. Här är det sus och dus och damm och sand flyger all världens väg inne i stan. Här kör alla huller om buller och bilar, taxi, bussar, cyklar och lastbilar kör som de vill. Dessutom är det vänstertrafik, svårt! Hostelet ligger en tio minuters promenad från innerstaden och det är väldigt skönt. Jag blev ändå lite trött på den skitiga luften här och var sugen på äventyr så jag åkte med ett gäng till Marangu, en by uppe i bergen där det finns fantastiska vattenfall. Det blev bergsklättring först upp, och sedan ner. Och sen tillbaka igen.

 

Hus i Marangu
Ngoro

Kommentarer
Postat av: Henrik Stigell

Måste vara en enormt stor kontrast att komma dit från Sverige. Blir kul att följa bloggen vidare.

2011-04-05 @ 14:35:15
URL: http://henrikstigell.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0