LITE VÅR TILL AFRIKA

Efter några veckor har jag nu lyckats få ordning på insamlingsprojektet. Det har varit ekonomiska gissel som har varit oerhört nyttiga för mig att klara ut på egen hand. Min hjärna fungerar lite långsammare här nere, tror att det kan vara värmen. Olika valutor som säljer och köper och jag kan inte riktigt förstå hur det går ihop sig, men i slutändan efter många uträkningar hit och dit fick jag ett resultat som gjorde mig glad i själ och hjärta.

 

Min insamling LITE VÅR TILL AFRIKA gav 9200 svenska kronor vilket är ca 2 296 000 tanzanian shillings. Det är väldigt mycket pengar här i Tanzania och ni kan inte tro allt vad det räcker till! Det var mer än jag väntat mig och planerat men pengar behövs alltid och det finns många barnhem och skolor här som behöver sponsring. Så stort TACK än en gång!

 

Jag tänkte att jag skulle visa här på bloggen allt jag hittills inhandlat. Det är fortfarande pengar kvar och jag har lite olika alternativ vart jag ska lägga dem. Jag låter er veta så snart jag själv vet! Jag håller också på med en redovisning på exakt hur mycket pengar jag har spenderat på vad. Om någon är intresserad av att ta del av den så kan jag mejla till den som vill när jag färdigställt den om några veckor. Jag har nu spenderat ca 3447 svenska kronor och då har jag även använt pengarna till transport (en taxiresa och en resa med pick-up truck) av borden och de andra sakerna som var för otympliga att frakta på dallah dallah..



Blöjor och mjölkpulver



Min vän Abby följde med till marknaden för att köpa lakan, täcken och matta.

Vi köpte färg och penslar och min vän Elin följde med till barnhemmet och var kreativ. Jag hade träffat pastorn som är överhuvudet för barnhemmet innan och han var skeptisk till idén men gick tillslut med på utsmyckningen som jag kallade "The tree in the garden of Eden on that tiny wall". Jag lyckades iallafall övertala honom och rummet blev lite roligare!





Lite musik ska dom ha. Jag köpte två spelare och lite kasettband.

Borden var förstås inte klara på morgonen när vi skulle hämta upp dom. Jag och Abby blev båda arga, trots att det var ganska väntat. Jag åkte till barnhemmet och jobbade och Abby stannade hos snickaren. Det här under eftermiddagen när jag kom tillbaka för att hämta dom… Nästan klara.



Det var kladdigt men kul!




Vi tackar så mycket!


Kommentarer
Postat av: Simon

Bra jobbat, sis! Du gör nåt viktigt!

2011-05-05 @ 23:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0